11- قیمت تحقیقی خرید و فروش کالا در بازار: قبل از شروع کسب و کار باید بدانید قیمت فروش این کالا در بازار چقدر می باشد و شما با چه قیمتی می توانید از تامین کننده خرید کنید. این کار به شما تفاوت قیمت و سود و زیان را نشان می دهد.
12- نیازمندی های شما: این بخش به سه قسمت نیازمندی های مهارتی، فیزیکی و نرم افزاری تقسیم می شود. باید بدانید چه تعداد نیرویی برای چه کاری نیاز دارید؟ چه وسایلی اعم از سیستم، میز و صندلی، فروشگاه و .... نیاز دارید؟ برای کسب و کار خود چه نرم افزارهایی مانند حسابداری نیازمندید؟
13- سرفصل هزینه های جاری: حال در این قسمت باید تخمین بزنید نیازمندی های شما چه مقدار هزینه برای شما ایجاد می کنند؟
14- روش های تبلیغاتی: مشخص کنید به چه روشی می خواهید محصول و کسب و کار خود را تبلیغ کنید. اگر برای تبلیغ هزینه ای می پردازید حتما در قسمت هزینه ها ذکر شود.
15- محاسبات سرمایه ثابت اولیه: بسته به سرمایه ثابت خود آن را حساب کنید.
16- محاسبات کل هزینه ها در ماه و سال اول: هزینه های کسب و کار خود را در ماه و سپس در سال حساب کنید.
17- محاسبات درآمد های کلی: در این قسمت با توجه به قیمت خرید و فروش و یا مشاوره ای که میدهید و هر آنچه منجر به درآمد می شود را حساب کنید.
18- محاسبات سود خالص: در این قسمت هزینه ها را از درآمد کم کنید تا بتوانید سود یا زیان خود را مشخص کنید.
اگر شما در بیزینس پلن خود به سود رسیدید پس بی درنگ شروع کنید اما اگر در نهایت سودی نداشت و یا زیان را نشان داد، دوباره شروع کنید و مطمئن شوید با تحقیق درست مراحل را طی کرده اید. اگر باز هم منجر به زیان شد جسارت آن را داشته باشید که ادامه ندهید.
این را همیشه در ذهن داشته باشید که بصورت مداوم از نتیجه گزارش بگیرید و با بیزینس پلن مقایسه کنید.
در زمان شکست جسارت تغییر پلن داشته باشید.
دیدگاه خود را بنویسید