بیزینس پلن قسمت های مختلفی دارد که باید به آن توجه کرد. شرکت های بسیاری برای نوشتن بیزینس پلن هزینه های زیادی دریافت می کنند. اما اینجا تیم ما در نظر دارد تا با آموزشی جامع به شما آموزش دهد که خود بتوانید بیزینس پلن کسب و کارتان را بنویسید.
1- نام بیزینس پلن: در ابتدا باید مشخص کنید که این پلن در ارتباط با چه کاری می باشد.
2- هدف: هدف شما از انجام این کار چه می باشد.
3- مخاطب: باید مشخص کنید که مخاطب بیزینس پلن شما چه کسانی هستند. ممکن است برای جذب سرمایه گذار نیز به کار رود.
4- نیاز بازار: در این قسمت شما باید مشخص کنید که در حیطه ی فعالیت شما نیاز بازار به چه سمت و سویی می رود.
5- مدل کسب و کار رقبا: باید نسبت به رقبای خود شناخت داشته باشید و بدانید فعالیت های آنان به چه صورتی است و حتی مدل بازاریابی آنان را آنالیز کنید.
6- روش اجرا: در این بخش شما باید مشخص کنید که تمرکز کار شما بر چه محصولاتی و از چه طریقی خواهد بود.
7- مجوزها: شما باید مجوزهایی که برای کسب و کار خود نیاز دارید را حتما بدانید. این کار با یک سرچ ساده در گوگل به راحتی قابل انجام است. سپس از سازمان های مورد نظر باید مجوز ها را دریافت کنید.
8- بازار هدف: در این قسمت شما باید بدانید که بازار هدف شما از نظر جفرافیایی و منطقه ای کجا می باشد.
9- گروه مشتریان و بازار هدف مشتریان احتمالی: مخاطب کسب و کار و محصولات و خدمات شما چه کسانی هستند؟ در کجا قرار دارند؟ به چه صورتی می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید؟
10- تعداد رقبا: هر چه از رقبای خود اطلاعات داشته باشید بهتر می توانید رقابت کنید.
دیدگاه خود را بنویسید